Helsingborg..

Vi stressade hemifrån i lördags för at hinna med 13.39tunnelbanan.
När vi väl hann med tunnelbanan och kom till centralen så var vårat tåg försenat.
Men det avgick ungefär 14.50, när det egentligen skulle gå 14.21.

Så många missade ju sina anslutningståg. Så innan varje station gick konduktören(?, vem är det som pratar på tåget) igenom hur dessa skulle göra. Vissa fick vänta över en timme på ett annat tåg och fick därför gratis fika, andra fick taxi.
Men bäst var det nog för de som skulle byta och åka till Tranås.
Vårt tåg som redan var försenat, åkte då en extra väg för att åka förbi Tranås.

När vi väl kom till Lund station 45 minuter försenade, missade vi vårt intercity-tåg, som skulle ta 20 minuter till Helsingborg, och vi fick istället ta Pågatåget, som skulle ta 40 minuter till Helsingborg.
När vi väl kom på tåget blev jag imponerad, skånes version av pendeltåg var jättefräscha och hade bord, eluttag, tv med nyheter och reklam och en toalett.

Efter att ha åkt 10 minuter stannade tåget för signalstopp, efter ytterligare 10 minuter fick vi veta att vi nu har problem med bromsarna.
Vi kom igång igenom efter totalt en halvtimme, och fick då veta att vi var tvugna att åka extra sakta.
Men vi blev totalt 45 minuter försenade där också.

Idag har vi också firat jul med Martins mamma, pappa, mormor och hans syster med hennes man via Skype.
Jag har fått en massa awesome julklappar i år. Jag måste ha vart riktigt snäll!

Bl.a. har jag fått,

- En symaskin
- Rosa mjukisbyxor med matchande tröja
- Väska från Spanien
- Pengar så jag har lite mer än halva USA-biljetterna betalda
- Eltandborste
- Rosa klocka från USA (Så ingen jag känner har nog en likadan)
- Tingeling the movie typ, på DVD. Haha
- Väska till nyår
- Flera barbapappor till min mobil (ifall jag skulle tappa bort flera)
- Clone a willy choklad

Och av mig fick Martin en Ölstövel (beet boot), 'En kärleksförklaring', en kokbok och The bro code.

Och nästa gång jag ska åka tåg till Skåne (tveksamt om det händer igen, flyg känns lättare), åker vi i den tystavagnen(barnfria vagnen)!

Söta Martin idag
Bilder: Min rosa mjuksdress (inte en one piece, men den är superskön), Tåget mot Skaune, Lunds ödestation, Söta Martin idag

Vad tycker du?

Vad tycker du?

Namn:
Jag är söt! Kategorier

E-postadress: (publiceras ej)

Din Blogg:

Skriv något sött! Kategorier

Trackback
RSS 2.0